Wymagania sprzętowe: Windows 95/ XP/98/ ME/ 2000
Pentium 166 Mhz
32 MB RAM
DirectX 6.0
karta dźwiękowa
karta graficzna SVGA
70 MB na dysku, CD- ROM x4, mysz
dodatkowo: karta sieciowa lub modem do gry wieloosobowej.
Recenzja:
Gra niedoceniona, powoli podbija serca strategów. Za grę zapłaciłem 6.99 zł z serii "bombowa seria"... nie żałuję, do gry wracam często i nigdy mi się nie nudzi. Zachwycony jestem grafiką, jak na tamte czasy...
W grze możemy dowodzić jedną z 4 nacji. Moja ulubiona: Nieumarłe Hordy. Po za tą można wybrać jeszcze:
* Imperium,
* Górskie Klany,
* Przeklęte Legiony.
Czarów jest grubo ponad 50, nie wspominając o zwojach, sztandarach, tomach ksiąg, pierścieniach(amulety) i czarach które kupić można u kupca. Wciągająca jest fabuła ale o niej później. Teraz powiem trochę o jednostkach i technikach walki. Najlepszym wojskiem dysponują (według mnie!) Górskie Klany posiadają min. Niedźwiedzia z dużym HP(życie, pula życia) i Olbrzyma który zadaje potężne ciosy, szczególnie po awansie. Prawie wszystkie jednostki zbierają doświadczenie(XP) po uzbieraniu odpowiedniej ilości XP jednostki awansują powiększając sobie tym samym pule HP i siłę. Walka jest dosyć ciekawa, chociaż nie zaimponuje doświadczonym graczom. W pierwszym rzędzie ustawia się wojsko nie zdolne do walki na dystans a w drugim(lewa) wojska miotające np. piorunami.
Na początku rozgrywki mamy swoją stolice w której znajduje się bohater mający naprawdę wielką siłę, szkoda tylko że nie możemy z nim wyjść ): służy tylko do obrony. Gra posiada multi oraz edytor misji. W grze są 4 kampanie i wiele scenariuszy do dyspozycji.
Obszary wokól stolicy i innych miast automatycznie przekształcane sa np. w zielony las lub spaloną ziemię. W ten sposób zaznaczone są terytoria poszczególnych graczy. Powiem trochę o surowcach. ;-)